דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך משאבות חום עובדות? 

מאת    [ 30/07/2012 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 3383 פעמים ]

אין לנו אפשרות לשמור על איכות חיים נאותה בבית, ועל תנאי אקלים נעימים, ללא אמצעי קירור או חימום. רוב הישראלים, עדיין מעדיפים לבחור במזגנים, כאמצעי החימום/קירור המועדף עליהם. אך המזגנים הללו, מיבשים את האוויר והחימום שלהם אינו נעים המיוחד. ככלל, החימום באמצעות מזגן הינו זול אך אינו איכותי.

אחת האופציות הטובות ביותר בנמצא, כמו גם האקולוגיות יותר, אשר אינן טומנות בחובן שימוש בחומרים מזהמי סביבה, הינן משאבות חום אשר משמשות לחימום וקירור. אז איך משאבות חום עובדות?

ניצול אפקטיבי של משאבי הטבע

משאבות החום מפיקות כ-80% מהחום באמצעות אנרגיה הנמצאת או באדמה או באוויר. ואילו כ-20% מחום מיוצר באמצעות מדחס. באמצעות משאבות החום ניתן לחמם מים אשר נמצאים ברדיאטורים ביתיים, או העברת חום לאמצעי חימום הממוקמים מתחת אל פני הרצפה. באמצעות משאבות החום ניתן אפילו לקרר את הבית, על ידי ניתוב אפיקי האנרגיה לקירור.

מחזור משאבות חום, הינו הפיך לחלוטין. משאבות חום, יכולות לספק כול השנה בקרת אקלים מצוינת עבור הבית שלכם, חימום בחורף וקירור בקיץ. המשאבות, מאפשרות תנאי אקלים מעולים, וניתן באמצעותן לחמם את המים, בצורה קלה מאוד, מהירה ונוחה. בסופו של דבר, הן חסכוניות, מסייעות לצמצום ההוצאות בחשמל, ואינן גורמות לנו להשתמש בחומרים מזהמי סביבה.

מדוע משאבות חום הן כה אטרקטיביות?

משאבות חום, אינן המצאה חדשה, אך הן זוכות בשנים האחרונות ליותר תהודה ופופולאריות, בשל הערנות ההולכת וגוברת של הצרכנים להשפעת חומרים מזהמים על הסביבה שלנו ועל פגיעה במשאבי הטבע. הערנות האקולוגית הנ"ל, בנוסף לעובדה שמחיריהם של הדלקים, הסולר והנפט, עולים חדשות לבקרים, הביאו לביקוש רב יותר של משאבות חום.

מדובר על מערכות ירוקות יותר, הן קלות לתחזוק, לא קשה להתקינן, והן ישרתו אתכם במשך שנים מרובות. את המשאבות ניתן גם לכוון ולהפעיל בזמנים הנוחים לכם.

היכן ניתן להתקין משאבות חום?

משאבות חום ניתן להתקין בכול מקום. בבתים פרטים, במוסדות ציבוריים, במבנים תעשייתיים, בבתי מלון, בבריכות, ועוד. הן אינן משמשות אך ורק אמצעי לחימום הבית, אלא גם אמצעי מצוין עבור חימום מים, ולכן הן כה מומלצות להתקנה לבריכות שחייה. יתרון בולט נוסף – היכולת שלהן גם לקרר את חלליהם של מבנים סגורים, באמצעות הוצאת אוויר חם החוצה.

משאבות חום - חיסכון גדול בחשמל

את רוב החום מפיקות ומחלצות משאבות החום מהסביבה, ורק חלק מזערי מופק מאנרגיה חשמלית. חשמל מופק באמצעות חומרים מזהמים כגון דלק וגפ"מ (גז) והוא כמובן יקר מאוד לצרכן. אם תעשו חשבון, תמצאו שתוך זמן קצר למדיי, תחזירו לעצמכם את עלות ההשקעה הראשונית.

אם החלטתם לרכוש ולהתקין משאבות חום בבית עבור חימום מים או הסקה מרכזית, או בכול מקום אחר, מומלץ לברר במקביל בכמה מקומות. כפי שאתם משתדלים לערוך סקר שוק לגבי כול מוצר אחר, גם כאן, מומלץ לקבל כמה הצעות מחיר. כמו כן, מומלץ לבחור גורם מקצועי אשר צבר ניסיון ומומחיות במהלך השנים, בכול הקשור למשאבות חום. הוא יוכל להסביר לכם בפרוטרוט על מעלותיה ויתרונותיה של המשאבה, ומדוע היא יותר טובה ומומלצת, מכול אמצעי מיזוג אחר. למרות שעלותן הראשונית איננה זולה, בסופו של דבר,משאבות החום, נחשבות כיום לאופציה הטובה ביותר בנמצא, ולא לחינם הן הפכו להיות כה פופולאריות בשנים האחרונות.

רונן שחר, מהנדס חברת גדיר מערכות, החברה המובילה בתחום של אספקה ותכנון מערכות לחימום מים באמצעות משאבות חום. www.gadir-systems.co.il, 03-9204877




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב